Brev:
Brok - brok og atter brok
17. juni 2008
Alder:
11 mdr.
Brok - brok og atter brok
Kære Helen,
Jeg kunne godt tænke mig, at høre dine tanker om følgende:
Seamus er nu blevet 11 mdr. og lige begyndt at gå. For en uges tid siden gik han 1-2 meter uden hånd og de sidste dage har det været 3-4 meter ad gangen. Han kan dog bedst lide at gå rundt med en i hånden. Her brokker han ikke.
Sagen er den, at han er en rigtig lille brokke"røv". Vi er en familie, der ikke tøver med at kommunikere vores ønsker og behov til omgivelserne. Det overrasker mig derfor ikke, at han har en klar holdning til hvad han vil og ikke vil, og protesterer, når det ikke lige falder ud efter hans smag (dvs. at jeg går rundt med ham i den ene hånd konstant). Den sidste tid er hans brokkeri og skælden ud dog blevet helt utåleligt.
Han kan præstere at brokke sig fra han vågner kl. 7 til 18 aften - lige med undtagelse af hans middagslur selvfølgelig. Her sover han fint. Kl. 18 kan jeg se lyset forude (da han kommer i seng kl. 19:30-20) - og pludselig kan man godt luffe lidt rund selv og lege med sig legetøj og små hyggesnakke med sig selv! Jeg havde forventet, at det ville blive meget bedre nu, hvor han alligevel kan gå noget selv.
Hvad pokker handler alt det brokkeri om, og hvordan vil du foreslå mig at håndtere det? Jeg troede ellers hans bror havde været toppen af hvad man kunne forvente i denne afdeling, men Seamus slår han med flere banelængder! Jeg synes ellers ikke jeg laver andet end at springe rundt efter deres mindste vink (det siger omgivelserne i hvert fald jeg gør).
Jeg er fuldstændigt brugt og mit pædagogiske overskud er ved at være væk.
Hvad tænker du?
Mange hilsner
Bonnie